Olin Vau:n kokouksessa illalla ja otin tietty koirat mukaan kun meillä kokous oli kerhotiloissa. Ei ole kivaa jättää taas koira yksin kotiin kun ovat jo olleet siellä koko työpäiväni ajan. Päätin, että tänään treenataan vaan jotain helppoa ja yksinkertaista, kävin koirian hiukan vetreyttämässä kävelyllä ja sitten hallille.

Ruutin kanssa otettiin kontaktiharkkaa A-esteellä. Nyt olen opettanut sille käskysanaksi "Ota" kun ennen se on ollut "Odota". Ajattelin, että tuo uusi muistuttaa hieman vanhaa, niin se ei sekoita sitä niin paljoa. Toimii kotona laudalla hyvin, koira tajuaa, mitä tarkoitan. Pyysin Jonnaa naksutteluavuksi, itsekseen kun on hankalaa nähdä onko koira oikeassa asennossa esteellä oman selän takana. Kiitos muuten Jonna tosi paljon avusta, tätä on vaikeaa yksin harkata! :) Ekalla kerralla itse ajatuksissani pysähdyin kontaktialueen viereen, koira otti kontaktin hyvin. Toisella ja kolmannella kerralla jatkoin eteenpäin liikkumista, koira pysähtyi kivasti kontaktilalueelle, mutta asento pitäisi olla 2 on 2 off, eli ei kelpaa. En keksinyt muuta kuin sanoa koiralle uudestaan "Ota", jolloin kummallakin kerralla juoksi läpi. Käskin koiran heti maahan, tiedoksi, että näin tämä ei vetele. Seuraavalla kerralla hidasteli vielä alastulossa, mutta otti hienosti kontaktin oikein. Siitä tietty isot kehut ja palkat. Toinen toisto meni myös ihan nappiin, hirveät kehut ja tuuletukset ja harjoitus loppui siihen. Oikein mainiota, selkeästi alkoi ymmärtää, mitä hain takaa. Olin tyytyväinen siihen, että koira jää esteelle, vaikka itse jatkan etenemistä eteenpäin (olin lopulta noin 10 metrin päässä!). Nyt vaan lisää esteharkkaa.

Brenda pääsi hupailemaan, tekemään kontaktiesteitä, keppejä ja ihan matalia hyppyjä. Oli kivaa. :) Brandyn kanssa otettiin keppejä. Ekalla toistolla pujotteli nopeasti! ja innokkaasti. Mä olin tietysti niin tohkeissani mahtavista kepeistä, että riehuttiin ja innostuttiin molemmat ihan hulluna. Yritin pujotuttaa toiseltakin puolelta, mutta koira oli jo niin tohkeissaan, ettei pujottelusta tullut enää yhtään mitään. No, se ei haittaa, intoa oli vaikka muille jakaa ja se eka mahtava pujottelu riitti minulle! Vaude. :)

Minä ja koiruudet