Tänään olimmekin vuorostaan Lotan koulutuksessa. Ollaan seuraavina kahtenakin maanantaina Lotan treenattavina. Mä olin tosi väsynyt joko kuluneesta työpäivästä tai koko edellisen viikon treeneistä ja urheilemisesta ettei tämän päivän treeneistä tahtonut tulla yhtään mitään. Aluksi radan nähdessäni meinasin pyörtyä kun se oli tosi paljon ahtaampi ja monimutkaisemman näköinen kuin eilinen treenirata oli ollut. Rata ei kuitenkaan ollut tutustuessa vaikean tuntuinen, joten olin eilisestä hyvin menneestä treenistä itseluottamusta täynnä ja ilmeisesti ohjasin koiraa jotenkin ylimalkaisesti.

Lotta sanoikin heti mulle, että sä et tee yhtään tänään niin kuin yleensä teet ja koirakaan ei tee parastaan. Tietysti rupesi ärsyttämään ihan hulluna ja mitä enemmän yritin niin sitä huonommin meni. Miten me voitiinkaan olla niin perseestä?! Otettiin harkat onneksi kahdessa osassa ja sain hieman buustattua itseäni suorittamaan seuraavan pätkän kunnolla. Riehuttiin Ruutin kanssa ennen omaa vuoroa palkkapurkin kanssa ja mä PÄÄTIN, että tää pätkä tehdään täysillä tai sitten ei ollenkaan. No nyt oli sitä kunnon tekemistä!

Ihan kuin olisin ollut aivan eri ohjaaja. Fiilis oli ihan toista luokkaa. Ruutikin on niin herkkä mun mielenvaihteluille. Jos mä teen vähän huolimattomasta ja "hällä väliä" -asenteella niin sekin tekee samalla mentaliteetilla. Kun mä teen täysillä niin sekin syttyy ja antaa treeniin 100 prosenttia itsestään. Ruuti muuten syttyi hirveän hyvin kun vähän härnäsin ja haukutin sitä ja lähdettiin heti perään tekemään rataa. Miksen mä tätäkään ole koskaan tullut ajatelleeksi? Kisoissa aina nostatan sitä ennen omaa rataa haukuttamalla, miksi en ole ottanut sitä osaksi ihan tavallisia treenejäkin? Tyhmä minä.

Peukkukin on päässyt kuvaan. ;)

No itse rata: vitosen jälkeen ohjasin melkein aina surkeasti, Ruuti hyppäsi muurin. Hypyn 12 ennakoiva valssi-jaakotus ei tahtonut toimia millään. Tämä oli tuttu ohjaus ja Ruuti ei meinannut millään tulla jaakotukseen mukaan. Täytyi taas muistutella ihan jaakotuksen perusteita niin johan toimi taas. Muuten omat ohjausvalinnat ja rytmitykset oli aika sieltä ja syvältä. Tokalla kierroksella tsemppasin tosi hyvin ja sain vaikeat kohdat kulkemaan hyvin ja loppusuoralla tein mielettömän hienot persjätöt! :D