Minä, Ruuti, Brenda ja Brandy kävimme treenaamassa Löytynmäen kentällä Lahdessa hieman tottista pelastusryhmän kanssa. Harjoittelimme ensin yhdessä häiriöolemista ympyrässä siten, että yksi kiertää muita koirakoita kun toisten koirien pitäisi olla nätisti kuulolla sillä aikaa. Sen jälkeen menimme kahteen riviin ja rivin välissä otimme luoksetuloa. Mulla oli tässä alussa Brenda, se tottuneesti meni kummatkin nätisti ja sillä oli sellainen ilme, että "Tää on ihan tuttu juttu mulle!".

Seuraavaksi otettiin Brandyn kanssa hieman liikkellelähtöharjoituksia, henkilöryhmää, jättöliikkeita ja luoksetuloa. Brandy oli taas ihan muissa maailmoissa kun kuvitteli menevänsä etsimään ukkoja. Lopulta helppojen toistojen ja pienen ärähdyksen jälkeen Brandy kulki ihan ok, teki liikkeet nätisti. Oli kyllä hyvä taas päästä treenaamaan "vieraalle" kentälle, varsinkin metsän viereen kun tuolla oli sitä ongelmaa, että se ei ole hyvin hallinnassa ennen etsintöjä. Ehkä se pikku hiljaa oppii. :)


Seuraamista Brandyn kanssa muutama vuosi sitten

Lopuksi Ruutin kanssa otin kaikkea muuta samaa kuin Brandy paitsi henkilöryhmää. Ruutin kanssahan minä en tokoile tai harrasta pelastuspuolella, mutta se oli nyt mulla autossa mukana ja ihan agilityäkin ajatellen on hyvä kun koira on kuulolla ja tottelee minua missä tahansa. Ruuti meni ihan kivasti, mutta huomattavasti paljon paremmin se tottelee äitiä kuin minua. Mä käytän sen kanssa ihan huomaamattani käsiapua kun agilityssähän sitä saa käyttää. Kun Ruuti oli vuorossa niin ammuttiin starttarilla. Leikitin Ruutia hieman kauempana eikä se edes huomannut koko ampumista. Onneksi mun koirat eivät ole häiriöherkkiä. ;)