Kävin vetämässä omalle ryhmälle harkat ja tietysti halusin käyttää edellisellä kerralla treenaamaani Lotan rataa, jotta pääsen itse sitä uudestaan harkkaamaan. ;) Mulla olivat Simon ja Ruuti mukana, äiti on koiranäyttelymatkalla Vilnassa, joten en halunnut jättää Simonia häkkiin pitkäksi aikaa kotiin kun olen harkkaamassa. Olen nyt ollut viikonlopun iskän seurana koiria kattomassa.

Ensiksi radalle pääsi Ruuti. Otin sen kanssa aluksi pujotteluharjoitusta, jotta pahimmat höyryt lähtisivät. No, ei olisi pitänyt. Kolme ekaa pujottleukertaa teki virheen, en sitten ymmärrä millään miksi?! Harjoitus ei ollut millään lailla vaikea, en tehnyt mitään normaalista poikkeavaa, lähetin kepeille pujottelemaan vasemmalta puolelta. Huoh. Tämä on mysteeri. Sen jälkeen pujotteli joka kerta hyvin. Voiko tuo johtua liiasta virrasta...? Kun jätti vikan välin tekemättä ja kun olin kolmannella kerralla ärähtänyt "NYT perhana" ja sitten laittanut kepeille uudestaan, pujotteli hienosti joka kerta.

Rata itsessään meni ihan kivasti, jaakotus kolmosella sujui jo paljon luontevammin, mistä olen iloinen. Ennakoiva valssi hieno, kontaktit hienot. Kepit meni hyvin, haki vaan ekalla kerralla väärään väliin, kun törmäsi innoissaan minuun. Tänään oli kepeille hakeminen tuosta kulmasta haastavaa, pitää harjoitella. Keinu meni hyvin, edellisen kerran vaikeat takanaleikkaukset ja takaakierrot onnistui hyvin. Lopun pyöritykset menivät myös kivasti, vaikka selkeästi oma ohjaus valui ihan liikaa vielä, jolloin koira hyppäsi liian pitkälle. 

Simonin kanssa oli ihan mielettömän hauskaa treenata! Jätkä oli ihan intona, ekaksi spurttaili hallissa ja suoritti kaikki esteet, jotka vastaan tuli! Sitten hyppi ja huusi mulle, että joko juostaan! Oli kuitenkin tosi hienosti kuulolla kun tehtiin rataa. Intoa ja vauhtia oli hurjasti, koira liukasteli matolla kun meni niin lujaa ja mulle tuli ihan hurja hiki, että pysyn sen vauhdissa. :O Hieno homma! Ohjaukset sujui hyvin, kun olin eka niitä Ruutin kanssa harjoitellut. Simpalla kaikki ohjaukset eivät olleet niin varmoja, mutta kuitenkin ihan toimivia. Kaarteet mennivät usein tosi pitkiksi, mutta johtui luultavasti kovasta vauhdista, aiemmin kun ei ole hirveän lujaa hallilla päästellyt. Tärkeintä oli, että jätkästä oli kivaa eikä päässyt tekemään isompia virheitä. :)

Mullakin on nyt ihan hyvä fiilis, kun viime kerralla harjoituksissa oli mennyt aika metikköön kaikki, mutta tänään pääsi uudestaan tekemään ja melkein kaikki onnistui kivasti. Onneksi pääsi tekemään samaa harkkaa uudestaan niin näki, että epäonnistuminen johtui varmasti huonosti muistetusta ratajärjestyksestä eikä siitä, että harjoitus on ollut liian vaikea minulle.

Lopuksi näyttelyuutisia sieltä Vilnasta: Rochallor Cyber Model "Sissi" ROP, SERT, CACIB ja Liettuan Voittaja -11! Vaude! :)