Kisailtiinpa taas vähään aikaan Hyvinkäällä. Ei ole ehtinyt kisata ja Hyvinkäälle ei olla uskallettu mennä kun uusi matto on kuulemma tosi liukas. Nyt olin kuullut huhuja, että matto ei enää ole niin liukas, joten uskalsin ilmoittaa koiran sinne. No, kisat oli ihan kivat "pikkukisat". Parhaimmillaan 73 starttaajaa makseissa. Huh huh. No, meno oli ihan mukavaa vaikka koko iltahan siinä vierähti ja kotona oli vasta yöllä.

Tuomarina oli Anne Viitanen. Radat oli minusta tavallista vaikeampia, mutta meillekin ihan suoritettavissa olevia. Kauhean tiukkoja käännöksiä ja lyhyitä estevälejä oli näissä radoissa. Ekalta radalta tuloksia tuli 29, Tokalta 19 ja kolmannelta 15, eli kertoo jotain ratojen vaikeusasteesta...

Kuva PM -kisoista, kuvaajana Terhi Salonen

Meillä meni Ruutin kanssa muuten ihan hienosti, mutta holsku oli tänään vallan vallaton! Koira oli ihan huippuvireessä, äärettömän iloinen ja tarmokas. Samalla myös se irtosi mielettömän hyvin ja eteni todella sujuvasti radoilla. Neiti irtosi niin hyvin sivusuunnassakin radoilla, että teki kolme kertaa hyl kun en ollut osannut omassa ohjaamisessani ottaa yhtään huomioon tuommoista irtoamista. Harmittaa vähän kun ei tullut edes yhtä tulosta, mutta olen tosi iloinen koiran osaamisesta kuitenkin. Yhtään keppi- tai kontaktivirhettä ei tullut, este- ja tekniikkaosaaminen oli hanskassa tällä kertaa. Koira vaan päätti yllättää iloisesti ja näyttää kuinka hienosti hän osaa tätä agilitya!

Itsellekin tuli ihan voittajafiilis, kun koira selvästi sanoo mulle, että "kato, mä oon näin hieno ja taitava, usko mua!". Täytyy luottaa tuohon elukkaan vaan enemmän ja enemmän niin eiköhän niitä tuloksiakin ala jo sataa. :)